چگونه بر شک خود غلبه کنید و قهرمان داستان خود شوید

آیا تا به حال احساس کرده اید که به اندازه کافی خوب نیستید؟ این که هر چقدر هم تلاش کردید ، نتوانستید گفتگوی منفی خود را که مانع تعقیب رویاهایتان می شود ، خاموش کنید؟ ممکن است دچار سندرم تظاهر کننده شوید ، احساسی آزاردهنده که باعث می شود به توانایی های خود شک کنید. فرار از آن حالت روانی آسان نیست ، اما میلیون ها نفر این کار را انجام داده اند – و شما نیز می توانید. این کار با شناسایی فردی که می خواهید باشید و کنار گذاشتن کمال گرایی که سفر شما را فلج می کند ، آغاز می شود.

در این قسمت از افکار درخشان ، سردبیر افراد موفق Tristan Ahumada با لیزا بیلیو ، بنیانگذار Quest Nutrition و مجری برنامه Women of Impact ، در مورد غلبه بر شک و تردید در خود صحبت می کند. او و شوهرش ، تام ، اخیراً Quest Nutrition را به مبلغ یک میلیارد دلار فروختند. قبل از آن ، بیلیو بر شک و تردید خود غلبه کرد تا به رشد شرکت کمک کند و هدف خود را پیدا کند.

تا زمانی که قهرمان زندگی خود نشوید ، به موفقیت نمی رسید. این چیزی است که بیلیو معتقد است و او در سه مرحله آن را به واقعیت تبدیل کرد.

۱. بهترین خود را تصور کنید : Envision your best self

بیلیو می گوید رشد شخصی با یک سوال شروع می شود: بهترین و قدرتمندترین خود من چگونه است؟ این یک سوال چالش برانگیز است زیرا نمی توانید از شخص دیگری به عنوان نقطه مرجع استفاده کنید. این به این سادگی نیست که پاسخ دهید ، “من می خواهم دقیقاً مانند مربی یا کارآفرین خود در لیست Forbes 30 Under 30 باشم.” ارتقاء زندگی یک کار عمیقاً شخصی است. هر تغییر کوچک باید به اندازه کافی عمدی باشد تا شما را در مسیر درست حرکت دهد.

به جای الگوبرداری از زندگی خود بر اساس زندگی دیگران ، مشخص کنید چه چیزی باعث موفقیت دیگران می شود. آیا اعتماد به نفس آنها است که آنها را به جلو سوق می دهد؟ آیا انضباط بیشتری نسبت به افراد عادی دارند؟ آن ابرقدرتها هرچه هستند ، آنها را بنویسید. لیست را نزدیک خود نگه دارید تا هر روز بتوانید بر روی اتخاذ این ویژگی ها کار کنید.

در ضمن ، با خود صبور باشید. سالها طول می کشد تا همه تغییرات مورد نیاز برای ایجاد و تسلط بر عادات جدید را بشناسید. مهم نیست چه اتفاقی می افتد ، بدانید که هر شکست – و احتمالاً رخ خواهد داد – پایان جهان نیست. شما هنوز وقت دارید این اشتباهات را تصحیح کنید و هر روز بهتر شوید.

بیلیو می گوید: “حتی اگر می خواهید فرد خوبی باشید – بگذارید این کار را برای راحتی انجام دهیم – از خواب بیدار نمی شوید و ناگهان ، شما بهتر می شوید.” “برای تکرار شدن به زمان ، تلاش و انرژی از تکرار نیاز است.”

۲. از تعقیب کمال دست بردارید Stop chasing perfection.

.
آیا می دانستید که کمال گرایی بیشتر از آنکه بخواهد همه چیز بی عیب و نقص باشد ، با خودخواهی ارتباط دارد؟ اکثر مردم می دانند که زندگی معایبی دارد. اما نفس یک برنامه خود خدمت دارد و سعی می کند ما را در غیر این صورت متقاعد کند. ما را به این باور سوق می دهد که اگر کمی بیشتر تلاش کنیم ، همه چیز می تواند بی عیب و نقص باشد.

رشد با این طرز فکر غیرممکن است ، به ویژه هنگامی که با شک و تردید روبرو هستید. خبر خوب؟ بیلیو می گوید با انعطاف پذیری می توانید کمال گرایی را شکست دهید. هنگامی که او با یک چالش دشوار روبرو است ، بازنگری وضعیت ، افکار سخت و غیرمولد را فرو می نشاند.

“من از گذراندن دو روز با احساس بدی نسبت به خودم ، اجازه دادم که صدای منفی وارد شود و من را متوقف کند ، تا جایی که اکنون ، در زمان واقعی ، می توانم بگویم ،” چگونه می خواهم به این موضوع پاسخ دهم در مورد شخصی که می خواهم باشم؟ “بیلیو می گوید.

در اینجا چهار مرحله برای رسیدن به آن نقطه وجود دارد:

از  ناراحتی، نارحت نشوید Get comfortable being uncomfortable .

رشد واقعی زمانی اتفاق می افتد که به خارج از محدوده راحتی خود رانده شوید.

ذهنیت یادگیرنده داشته باشید : Have a learner’s mindset

با اعتراف به اینکه تمام پاسخ ها را ندارید ، کمی فشار را از خود بردارید. اگر در اتاق متخصصان احساس می کنید فریبکار هستید ، سئوال  بپرسید. به خود اجازه رشد دهید.

برای رشد خود مهلت ایجاد نکنید: Don’t create deadlines for your growth

تبدیل شدن به بهترین خود لازم نیست در تاریخ خاصی اتفاق بیفتد. این یک فرایند مادام العمر است ، بنابراین روی سفر تمرکز کنید ، نه مقصد.

۳. احساسات خود را مدیریت کنید : Manage your emotions.

قبل از اینکه در احساس عدم اعتماد به نفس گیر کنید ، سعی کنید آن احساسات را تنظیم کنید. وقتی بیلیو شروع به کمک به شوهرش در Quest Nutrition کرد ، مدام از خود یک سئوال  می پرسید: “برای ظهور در حال حاضر چه کارهایی باید انجام دهم؟” این اغلب به معنای صحبت در جلسات بود ، حتی وقتی که او از ترس بی حرکت شده بود.

“من حضور در آن جلسات را برای عزت نفس بسیار مضر می دانم … شما در اتاقی پر از مردم هستید و نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنند ، و من از خودم بدم آمد. “بیلیو می گوید. “سپس من گفتم:” خوب ، شما یک انتخاب دارید. می توانید با احساس بدی به این اتاق بیایید ، نمی توانید به این اتاق بیایید یا می توانید اعتراف کنید که آنها ۱۵ سال به شما محکوم شده اند و اکنون می توانید به جای تمرکز بر احساسات ، سرتان را پایین بیندازید و یاد بگیرید. احساس بدی نسبت به شما دارید. ”

بخش دیگری از تنظیم هیجان مراقبت از خود است. صرف نظر از اینکه چقدر به عنوان یک کارآفرین مشغول هستید ، غذا خوردن خوب و ورزش دو راه برای کنترل احساسات است. تصمیم گیری خوب در هنگام خستگی یا گرسنگی دشوار است ، بنابراین ایجاد روال سالم ضروری است. بیلیو دوست دارد وزنه ها را صبح (بعد از استراحت خوب) بالا ببرد و از نحوه تاثیر برخی غذاها بر بدن او آگاه است.

هرچند هر کس نیازهای متفاوتی دارد. حتما خودتان را بهتر بشناسید و روی توسعه فردی خود کار کنید، بیشتر بیاموزید و در هر حال از آنچه هستید خرسند باشید ، اما مطمئن باشید سعی خود را می کنید تا کارها بهتر شود . مثبت اندیش باشی و موفقیت را همراه با شادی در زندگی خود جاری کنید

مطمئن شوید که بر خود مسلط هستید  تا بتوانید یک روز احساسی موفق داشته باشید ، کنترل خود را حفظ کنید و به آرامی بر شک خود که مانع شما می شود غلبه کنید..

دیدگاهتان را بنویسید