۱۱ راهکار برای کاهش پیری زودرس پوست

بسیاری از عوامل باعث پیر شدن پوست ما می شوند. برخی از کارهایی که ما نمی توانیم در مورد آنها انجام دهیم ؛ دیگران را می توانیم تحت تأثیر قرار دهیم

یکی از چیزهایی که نمی توانیم تغییر دهیم روند طبیعی پیری است. نقش کلیدی ایفا می کند. با گذشت زمان ، همه ما خطوط قابل مشاهده ای روی صورت خود می بینیم. طبیعی است که صورت ما مقداری از پری جوانی خود را از دست بدهد. متوجه می شویم که پوست ما نازک تر و خشک تر می شود. هنگامی که این تغییرات رخ می دهد ژن های ما تا حد زیادی کنترل می کنند. اصطلاح پزشکی این نوع پیری “پیری ذاتی” است.

ما می توانیم بر نوع دیگری از پیری که بر پوست ما تأثیر می گذارد ، تأثیر بگذاریم. انتخاب محیط و شیوه زندگی ما می تواند باعث پیری زودرس پوست ما شود. اصطلاح پزشکی این نوع پیری “پیری بیرونی” است. با انجام برخی اقدامات پیشگیرانه ، می توانیم اثرات این نوع پیری را بر روی پوستمان کند کنیم.

چگونه می توان از پیری زودرس پوست جلوگیری کرد
با افزایش سن ، طبیعی است که پوست نازک تر ، خشک تر و افزایش چین و چروک و سایر علائم پیری را تجربه کنید. با این حال ، انتخاب محیط و شیوه زندگی شما گاهی اوقات باعث پیری زودرس پوست شما می شود. برای جلوگیری از پیری زودرس پوست ، متخصصان پوست دارای مجوز توصیه می کنند این نکات ساده را رعایت کنند.

 

۱۱ راهکار برای کاهش پیری زودرس پوست
نور خورشید نقش مهمی در پیری زودرس پوست ما دارد. سایر کارهایی که ما انجام می دهیم می تواند پوست ما را سریعتر از آنچه که طبیعی است پیر کند. متخصصان پوست برای کمک به بیماران خود در جلوگیری از پیری زودرس پوست ، نکات زیر را به بیماران خود ارائه می دهند.

هر روز از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. صرف نظر از اینکه یک روز را در ساحل بگذرانید یا کارهای دیگری انجام دهید ، محافظت در برابر آفتاب ضروری است. شما می توانید با جستجوی سایه ، پوشاندن لباس های محافظ آفتاب-مانند پیراهن سبک و آستین بلند ، شلوار ، کلاه لبه پهن و عینک آفتابی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش-و استفاده از کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع ، از پوست خود محافظت کنید. SPF 30 (یا بالاتر) و ضد آب. شما باید هر روز کرم ضد آفتاب را روی تمام پوستی که پوشیده از لباس نیست بمالید. برای محافظت موثرتر، به دنبال لباس هایی با برچسب فاکتور حفاظت ماوراء بنفش (UPF) باشید.

به جای برنزه شدن ، از خود برنزه کننده استفاده کنید. هر بار که برنزه می شوید ، پوست خود را زودرس پیر می کنید. این امر در صورت برنزه شدن از آفتاب ، تخت برنزه یا سایر تجهیزات برنزه کننده داخلی صادق است. همه اشعه های مضر UV ساطع می کنند که سرعت پیری پوست شما را تسریع می کند.

اگر سیگار می کشید ، ترک کنید. سیگار کشیدن تا حد زیادی سرعت پیری پوست را افزایش می دهد. این باعث ایجاد چین و چروک و رنگ کدر و کم رنگ می شود.

از حالتهای تکراری صورت خودداری کنید. وقتی حالت صورت را بیان می کنید ، ماهیچه های زیرین را منقبض می کنید. اگر سالها به طور مکرر عضلات یکسانی را منقبض کنید ، این خطوط دائمی می شوند. استفاده از عینک آفتابی می تواند خطوط ناشی از چشمک زدن را کاهش دهد.

از رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. یافته های چند مطالعه نشان می دهد که خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه ممکن است از آسیب هایی که منجر به پیری زودرس پوست می شود جلوگیری کند. یافته

ورزش یکی از راهکارهای پیری زودرس پوست است
ورزش یکی از راهکارهای پیری زودرس پوست است

های مطالعات تحقیقاتی همچنین نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی قند یا سایر کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند پیری را تسریع کند.

الکل کمتر بنوشید. الکل روی پوست خشن است. آب بدن را کم می کند و به مرور زمان به پوست آسیب می رساند. این می تواند پیرتر به نظر برسد.

بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. یافته های چند مطالعه نشان می دهد که ورزش متوسط ​​می تواند گردش خون را بهبود بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این به نوبه خود ممکن است ظاهر جوان تری به پوست بدهد.

پوست خود را به آرامی تمیز کنید. تمیز کردن پوست خود می تواند باعث تحریک پوست شما شود. تحریک پوست باعث افزایش سرعت پیری پوست می شود. شستشوی ملایم به حذف آلودگی ، آرایش و سایر مواد بدون تحریک پوست کمک می کند.

دوبار در روز و بعد از تعریق زیاد صورت خود را بشویید. تعریق به ویژه هنگام استفاده از کلاه یا کلاه ایمنی باعث تحریک پوست می شود ، بنابراین می خواهید پس از تعریق هرچه سریعتر پوست خود را بشویید.

هر روز از مرطوب کننده صورت استفاده کنید. مرطوب کننده آب را در پوست ما به دام می اندازد و ظاهر جوان تری به پوست می بخشد.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست که سوزش یا سوزش دارند را متوقف کنید. وقتی پوست شما می سوزد یا نیش می زند ، به این معنی است که پوست شما تحریک می شود. تحریک پوست شما می تواند پیرتر به نظر برسد.

توجه: برخی از محصولات ضد پیری که توسط متخصص پوست تجویز شده است ممکن است دچار سوختگی یا سوزش شوند. هنگام استفاده از یک محصول ضد پیری نسخه ، این می تواند خوب باشد. فقط مطمئن شوید که به متخصص پوست خود اطلاع دهید.

هرگز برای سود بردن دیر نیست
حتی افرادی که علائم پیری زودرس پوست را دارند می توانند از تغییر شیوه زندگی سود ببرند. با محافظت از پوست در برابر آفتاب ، به آن فرصت می دهید تا بخشی از آسیب ها را ترمیم کند. افرادی که سیگار می کشند اغلب متوجه می شوند که پوست آنها سالم تر به نظر می رسد.

اگر علائم پیری پوست شما را آزار می دهد ، ممکن است بخواهید به متخصص پوست مراجعه کنید. درمان های جدید و روشهای کمتر تهاجمی برای صاف کردن چین و چروک ، سفت شدن پوست و بهبود چهره ، به بسیاری از افراد پوستی جوان تر می بخشد.

شما هرگز برای دیدن متخصص پوست جوان یا پیر نیستید
علت را دریابید.

 

دیدگاهتان را بنویسید