نکته هایی برای جلوگیری از بحث های زشت

اگر دعوا به درستی انجام شود ، می تواند راهی برای رشد و حل مشکلات باشد.

هر کسی ممکن است دجار جروبحث بشود . برخی این کار را آشکارا با فریاد زدن بر روی یکدیگر انجام می دهند ، در حالی که برخی دیگر این کار را با اجتناب از تماس و گفتگو انجام می دهند. روش هرچه باشد ، نتیجه یکسان است – احساسات آسیب دیده و افسون. اما اگر به درستی انجام شود ، مشاجره می تواند راهی برای رشد و حل مشکلات باشد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در بحث سازنده تر کمک می کند.

درک کنید که خشم به خودی خود مخرب نیست. بین خشم و عصبانیت تفاوت زیادی وجود دارد. وقتی کسی عصبانی است باید احساسات خود را بیان کند. آنها چیزها یا روابط را خراب نمی کنند: این رفتار خشن است.

قبل از عصبانی شدن در مورد احساسات خود صحبت کنید. وقتی شما یا همسرتان می توانید به موقعیتی که پیش می آید نزدیک شوید و به شیوه ای مطمئن با آن برخورد کنید ، ممکن است به حدی نرسد که به مشاجره تبدیل شود. گاهی اوقات همه چیز فقط باید به صورت شفاهی بیان شود ، و اگر شریک زندگی شما احساس شما را درک کند ، می توان از اکثر مشاجره ها جلوگیری کرد.

صداتو بلند نکن و عکس العمل های تند را کنترل کنید. شگفت انگیز است که چگونه مسائل احساسات یا اختلافات آسیب دیده را می توان با زمزمه حل کرد. من به شرکایی که فریاد می زنند توصیه می کنم فقط با یک زمزمه ارتباط برقرار کنند و این عامل خشم را در روابط آنها تا حد زیادی کاهش می دهد.

رابطه خود را تهدید نکنید و هر بحثی را به عنوان تهدیدی برای روابط خود تلقی نکنید. این نوع باج گیری احساسی طرف مقابل را در حالت وحشت/پرواز یا پرواز قرار می دهد. در حالی که به آنها می گویید می خواهید بروید ، آنها ممکن است برای یافتن هم اتاقی برنامه ریزی کنند. علاوه بر این ، آنها ممکن است از تصور از دست دادن خانواده خود آنقدر خراب شوند که ممکن است دچار افسردگی عمیقی شوند و نتوانند آنچه را که شما نیاز دارید به شما بدهند.

انبار نکنید. این جایی است که شما مسائل گذشته را مطرح می کنید تا به عنوان چکش در برابر هر مشکلی که شریک زندگی شما درخواست کمک کرده است استفاده کنید. ابتدا به مسئله آنها بپردازید و اگر واقعاً احساسات حل نشده ای از مشکلات گذشته دارید ، زمان دیگری در مورد آنها صحبت کنید.

از عصبانیت خود دوری نکنید. اگر احساسات خود را به اندازه کافی طولانی کنید ، منفجر می شوید و کارهایی را می گویید یا انجام می دهید که از آن پشیمان خواهید شد. عصبانیت عشق را کم نمی کند ، شما می توانید از کسانی که دوستشان دارید عصبانی شوید. در حقیقت آنهایی که دوستشان داریم بیشتر به ما آسیب می رسانند زیرا ما آنها را بیشتر دوست داریم.

یک فرایند برای حل مشکلات بدون عصبانیت ایجاد کنید. شروع کنید تا هر یک از شما پنج دقیقه وقت بگذارید تا احساسات خود را بیان کنید ، سپس بیست دقیقه استراحت کنید تا به مسائل فکر کنید و ده دقیقه دیگر به میز مذاکره برگردید تا در مورد چگونگی برخورد بهینه با مشکل صحبت کنید. همچنین بدانید که اگر مشکل بلافاصله حل نشود اشکالی ندارد.

سوءاستفاده هرگز مجاز نیست. این شامل سوء استفاده لفظی ، هر نوع خشونت از جمله کوبیدن درها ، شکستن بشقاب ها یا ضربه زدن است. اگر مشاجرات شما به این سطح رسید ، باید خانه را ترک کنید. اگر یکی از شریک ها به دیگری ضربه زد ، باید گزارش پلیس داده شود و قرار ملاقات با درمانگر اجباری است.

درگیر نشو به یاد داشته باشید که توجه منفی همچنان توجه است. اگر شریک شما سعی می کند شما را مجادله کند ، به سادگی به آنجا نروید. برخی افراد در واقع دوست دارند بحث کنند زیرا این احساس موقت قدرت و لذت را به آنها می دهد. از قرار گرفتن در معرض نیاز آنها به توجه خودداری کنید.

به بدن خود گوش دهید. هنگامی که عصبانی هستید بدن شما مواد شیمیایی آزاد می کند که ممکن است باعث واکنش شما به شیوه هایی شود که می تواند برای شما ، شریک زندگی و روابط شما مخرب باشد. بیاموزید که چگونه احساسات خود را بشناسید و چگونه فرایند عصبانیت از نظر جسمی و روحی بر شما تأثیر می گذارد.

امیدوارم این نکات به شما کمک کند استدلال های خود را تحت کنترل درآورید و سطح انرژی را در این بحث ها کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید