عوارض مطالعه بیش از حد

به گزارش Healthline ، مطالعه به طور کلی یک چیز خوب تلقی می شود ، اما مطالعه زیاد می تواند منجر به مشکلات سلامتی ، استرس و بیگانگی اجتماعی شود. آکادمی بین الملل خاطرنشان می کند که مطالعه بیش از حد در واقع می تواند برعکس اثر مورد نظر باشد ، و باعث می شود دانش آموزان دچار حواس پرتی شوند ، حقایق مهم را فراموش کنند یا اشتباهات احمقانه ای انجام دهند. این سایت همچنین اشاره می کند که خستگی و “سوختن” رایج است.

عوارض بیش از حد مطالعه
عوارض بیش از حد مطالعه

Healthline.com به مطالعه ای که توسط محقق استنفورد انجام شده و در مجله آموزش تجربی منتشر شده است اشاره می کند که نشان می دهد مشق شب و مطالعه زیاد می تواند تأثیرات منفی بر رفتار و رفاه دانش آموزان داشته باشد که می تواند زندگی آنها را در خارج از مدرسه نیز ادامه دهد. دانش آموزانی که بیش از ۳.۱ ساعت تکالیف خود را در شب انجام دادند ، مشکلات جسمانی ، افسردگی ، کم خوابی ، استرس تحصیلی و عدم تعادل را در زندگی خود تجربه کردند. نتایج نشان داد که بیش از دو ساعت تکلیف یا مطالعه در شب می تواند مضر باشد.

یک مطالعه انگلیسی که توسط Mail Online گزارش شده است نشان می دهد که تراکم استخوانی دخترانی که زمان زیادی را صرف مطالعه می کردند. این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که با انجام فعالیت بدنی بیشتر ، به ویژه حداقل سه ساعت ورزشهای عمودی با شدت بالا در هفته ، می توان با این کار مقابله کرد. در این گزارش ذکر شد که سبک زندگی بی تحرک در حال حاضر در افزایش چاقی و بیماری های قلبی در جوانان دخیل است.

البته این نوشته بهانه ای برای کنار گذاشتن مطالعه نشود ، که خیلی دلخور می شوم . یعنی برداشت ناصحیح از یک گفته درست .

 

قانون ۹۰ به ۲۰ در کار و مطالعه

سعی کنید با نسبت نود به بیست کار و مطالعه کنید. یعنی به ازای هر نود دقیقه کار یا مطالعه بیست دقیقه استراحت کنید.
این باعث میشه کارتون جریان پیدا کنه. با این کار به مغزتون استراحت کافی برای آمادگی نود دقیقه بعدی رو میدین.
زندگی همه جانبه 
زندگی همه جانبه
تحرک بدنی از کلیدهای زندگی سالم است ، یعنی  زندگی را با  تفریح و ورزش همراه کنیم. زندگی باید همه جانبه باشد .

دیدگاهتان را بنویسید