احساس خستگی می کنید؟

احساس خستگی؟
معمول است که مردم در دنیای مدرن و سریع ، طبیعی است که  خسته شویم . در بسیاری از مواقع ، ممکن است متوجه شوید که از یک فعالیت به فعالیت دیگر می دوید ، و مکثی نمی کنید تا زمانی را که برای تسکین ، تعادل و آرامش روح خود نیاز دارید اختصاص دهید.

همیشه نمی توان به راحتی دلیل دقیق کمبود انرژی خود را مشخص کرد. اگر به طور مداوم یا به دلایلی که مشخص نیست احساس خستگی می کنید ، برای ملاقات با پزشک خود وقت بگیرید. این می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای باشد ، به ویژه اگر در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد کند.

نشانه هایی که نشان می دهد خستگی می تواند چیزی جدی تر باشد شامل درد غیر قابل توضیح ، تب و سردرد است.

به خواندن ادامه دهید تا با برخی از دلایل خستگی و تغییرات ساده ای که می توانید انجام دهید تا کمی بیشتر در مرحله خود قدم بگذارید آشنا شوید.

احساس خستگی
احساس خستگی

 

۱. رژیم غذایی متعادل داشته باشید

یکی از دلایل پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل این است که سطح انرژی را افزایش دهید.

با خوردن غذاهای کامل و تازه از انواع گروه های غذایی اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی مواد مغذی دریافت می کنید. کربوهیدراتهای تصفیه نشده را با پروتئین برای سطوح پایدار انرژی ترکیب کنید. شامل مقدار زیادی فیبر و غذاهای ضد التهاب باشید.

پیروی از رژیم غذایی متعادل همچنین باعث هضم سالم می شود که به پاکسازی و پاکسازی بدن کمک می کند. در حقیقت ، تحقیقات سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را با خستگی مزمن مرتبط کرده اند. برخی از غذاها حتی ممکن است به جلوگیری و مدیریت IBS کمک کنند ، که می تواند انرژی شما را افزایش دهد.

برطرف کردن غذا: غذاهایی که خستگی را از بین می برند

۲. به طور منظم ورزش کنید

مزایای ورزش منظم به طور گسترده ای شناخته شده است. ورزش باعث ترشح اندورفین می شود که به طور طبیعی سطح انرژی شما را افزایش می دهد. همچنین می تواند منجر به خواب با کیفیت تر شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که ورزش منظم می تواند علائم خستگی را کاهش دهد. در این مطالعه ، ۳۶ جوان کم تحرک در مدت شش هفته ورزش های با شدت کم یا متوسط ​​انجام دادند. هر دو گروه شاهد بهبود در سطح انرژی بودند.

هر هفته حداقل دو ساعت ورزش با شدت متوسط ​​انجام دهید. برای تسهیل پایبندی به برنامه تمرینی ، یک دوست تمرین پیدا کنید یا یک مربی شخصی استخدام کنید.

 

۳. آب بیشتری بنوشید

به طور مناسب هیدراته بمانید تا بدن شما در سطوح مطلوب کار کند.

کم آبی بدن می تواند منجر به سطوح پایین انرژی شود. همچنین می تواند با خشک شدن دهان و مجاری بینی بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و منجر به خروپف ، گرفتگی صدا و گرفتگی عضلات پا شود. علاوه بر این ، می تواند هوشیاری شما را کمتر کرده و روز بعد از نظر روحی پاک شود.

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ ، افزایش مصرف آب در افرادی که معمولاً به اندازه کافی آب نمی نوشند تأثیرات مفیدی بر انرژی دارد. افرادی که میزان مصرف آب خود را کاهش می دادند ، احساس آرامش ، رضایت و احساسات مثبت کمتری داشتند. احساس خستگی و اینرسی نیز در این گروه گزارش شد.

 

۴- مصرف کافئین را کاهش دهید

کاهش مصرف کافئین در طولانی مدت می تواند به شما انرژی بیشتری بدهد. اگرچه کافئین ممکن است انرژی اولیه را به شما بدهد ، اما پس از اتمام آن ممکن است احساس کنید که تهی شده اید.

کاهش تدریجی مصرف کافئین به کاهش تعادل کمک می کند تا سطح انرژی طبیعی خود را متعادل کنید.

بعد از شام از مصرف کافئین اجتناب کنید تا به طور طبیعی بتوانید یک شب آرام  را از بین ببرید.

 

۵. به خواب منظم و کافی اهمیت بدهید

اگر می خواهید سطح انرژی خود را در طول روز حفظ کنید ، استراحت مناسب ضروری است. قبل از خواب آرام باشید ، احتمالاً حرکات ملایم انجام دهید. با تمیز نگه داشتن و حفظ درجه حرارت مناسب ، محل خواب خود را بهبود بخشید.

نکات دیگر برای خواب بهتر عبارتند از:

آرامش هدایت شده ، مدیتیشن یا یوگا را تمرین کنید تا بتوانید به خواب بروید.
یک تشک ، بالش و پتو راحت بخرید.
از پارچه های گشاد و طبیعی استفاده کنید.
برای رهایی ذهن خود قبل از خواب روزنامه نگاری کنید.
هر روز سر ساعت مشخصی بخوابید و بیدار شوید.
از گوش گوش و ماسک چشم استفاده کنید.

 

۶. الکل را کنار بگذارید

الکل تعادل بدن شما را از بین می برد و منجر به خواب ضعیف می شود ، به ویژه اگر کم آب هستید. اگرچه به نظر می رسد که الکل به شما در خوابیدن کمک می کند ، اما عمیق نخواهید خوابید. هنگامی که مشروب مصرف می کنید ، معتدل بنوشید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است روزهای بدون الکل داشته باشید.

منابع بهداشتی
وقتی کلمات مناسب را برای گفتن پیدا نکردید ، می توانیم به شما کمک کنیم
هنگام بحث درباره کسانی که تجربه های متفاوتی دارند ، کلمات اهمیت دارند. اما دانستن آنچه باید بگوییم دشوار است. راهنمای زبان آگاهانه ما در اینجا به شما کمک می کند تا از طریق زبان احترام و همدلی خود را نشان دهید.

 

۷. حساسیت های خود را برطرف کنید

مواد شیمیایی منتشر شده توسط بدن برای مقابله با واکنش های آلرژیک می تواند باعث احساس خستگی شما شود. آنها می توانند باعث التهاب سینوس ها ، مجاری تنفسی یا دستگاه گوارش شوند. همراهی احتقان سر و بینی می تواند باعث شود شما خواب بدی داشته باشید.

این عوامل می توانند به مه مغزی کمک کرده و تمرکز و تکمیل فعالیت های روزانه خود را مشکل سازند.

تا حد امکان از عوامل حساسیت زای شناخته شده دوری کنید. برای کمک به شناسایی عوامل محرک ، یک دفتر خاطرات داشته باشید و رژیم حذف را امتحان کنید.

در صورت عدم اطمینان به پزشک خود مراجعه کنید تا علت آلرژی شما مشخص شود. آنها ممکن است داروهای آلرژی یا تزریق را توصیه کنند.

 

۸. استرس را کاهش دهید

استرس می تواند انرژی روحی و جسمی مورد نیاز برای انجام روز خود را با استفاده از e -s از بین ببرد

آس هورمون های استرس می توانند بر الگوهای خواب ، سیستم بدن و سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارند.

استرس را به هر طریقی که دلتان می خواهد کاهش دهید. برای مراقبت یا ماساژ به آبگرم بروید. تمرینات ذهن آگاهی مانند تای چی ، مدیتیشن و یوگا گزینه های عالی هستند. یا با کتاب یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود روی مبل خم شوید.

 

۹. یک بررسی سلامت روانی انجام دهید

برای تعیین الگوهای ذهنی که ممکن است باعث کاهش سطح انرژی شوند ، با خود تماس بگیرید. علائم اضطراب شامل احساس نگرانی ، تحریک پذیری و عصبی شدن است. علائم افسردگی شامل احساس غم ، بیقراری و ناامیدی است. هر دو حالت می توانند منجر به الگوهای خواب ناسالم شوند و باعث خستگی شوند.

مراجعه به درمانگر برای گفتگو درمانی ، معروف به درمان رفتاری شناختی (CBT) را در نظر بگیرید. این روش به شما کمک می کند تا به علت اصلی مسائل عاطفی برسید تا بتوان آنها را برطرف کرد و بر آنها غلبه کرد.

 

۱۰. کمتر بنشینید

برخیزید ، حرکت کنید و انرژی خود را به جریان بیندازید. اگر زمان زیادی را نشسته می گذرانید ، این امر بسیار مهم است.

شامل فعالیتهای کوتاه در طول روز باشید ، مخصوصاً زمانی که احساس فشار می کنید. به ورزش منظم عادت کنید. ایجاد تغییرات ساده مانند پارک کردن اتومبیل خود در فاصله کمی ، بالا رفتن از پله ها ، یا پیاده روی برای انجام کارهای ساده ، راه های ساده ای برای دزدکی در کمی ورزش است.

 

۱۱. غذاهای غنی از آهن را در اولویت قرار دهید

کم خونی یک فقر آهن است که می تواند منجر به خستگی شود. این به دلیل سطوح پایین هموگلوبین است که حمل اکسیژن را به بافت ها و ماهیچه های شما دشوار می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می کند و احتمال ابتلا به بیماری و عفونت را افزایش می دهد.

کم خونی در زنان بیشتر از مردان شایع است. گاهی اوقات به دلیل بارداری یا قاعدگی شدید رخ می دهد. می توان آن را از طریق رژیم غذایی یا دارو درمان کرد.

در اینجا برخی از غذاهای غنی از آهن را باید در رژیم غذایی خود قرار دهید:

  • سبزیجات سبز برگ
  • غلات غنی شده و نان
  • گوشت
  • لوبیا ، نخود فرنگی و عدس
  • کبد
  • آجیل
  • غلات کامل

 

 

۱۲. وعده های غذایی کوچکتر و مکرر داشته باشید

از نظر سطوح انرژی ، خوردن دفعات کمتر در طول روز ممکن است مفیدتر از خوردن چند وعده غذایی بزرگ باشد. این به این دلیل است که سطح قند خون شما را ثابت نگه می دارد.

خوردن هر سه تا چهار ساعت احتمال کاهش انرژی شما را کاهش می دهد و به نوبه خود کمتر به دنبال غذای ناسالم خواهید بود.

از پرخوری در وعده های غذایی خودداری کنید و قبل از سیری کامل غذا را متوقف کنید.

 

۱۳. سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن می تواند انرژی شما را با کاهش سطح اکسیژن و تنفس دشوار کند.

ترک سیگار یک هدف دست یافتنی است و منابع لازم برای کمک به آنها وجود دارد. داروهای بدون نسخه و نسخه ای موجود است که ممکن است به ترک شما کمک کند. این داروها در صورت ترکیب با مشاوره مثرتر هستند.

سعی کنید یکی از بسیاری از برنامه های ترک سیگار موجود را امتحان کنید. نکاتی را که افرادی با موفقیت سیگار را ترک کرده اند کشف کنید. یک مجله داشته باشید تا بتوانید در این مدت نوعی بازتاب درونی داشته باشید.

 

۱۴. آرامش را بیاموزید

زمانی را برای رهایی کامل ، استراحت و رها کردن اختصاص دهید.

تکنیک های تنفس عمیق ، کشش ملایم و مدیتیشن راه های بسیار خوبی برای آرامش است. یوگا نیدرا بهترین راه برای پر کردن انرژی است.

یافتن آرامش در طبیعت راه دیگری برای تغذیه روح شما است ، یا می توانید به سادگی از زیبایی انجام ندادن لذت ببرید.

 

۱۵- با پزشک خود مشورت کنید

اگر احساس می کنید خستگی شما به نوعی غیر معمول است یا با علائم دیگر همراه است ، ممکن است زمان مراجعه به پزشک باشد. احساس کمبود انرژی می تواند نتیجه یک بیماری زمینه ای باشد ، و بهتر است این احتمال را بررسی کنید.

شرایطی که می تواند باعث خستگی شود عبارتند از:

  • روماتیسم مفصلی
  • سندرم خستگی مزمن
  • فیبرومیالژیا
  • شرایط تیروئید
  • چاقی
  • آپنه خواب
  • بیماری قلبی
  • حساسیت غذایی
  • دیابت
  • بیماریهای کبدی یا کلیوی

 

نتیجه نهایی

برای افزایش نشاط و شادابی ، شیوه زندگی خود را در برنامه معمول خود ایجاد کنید. با آنچه برای شما جذاب تر است شروع کنید و از آنجا بروید. به احتمال زیاد سطح انرژی خود را بهبود می بخشید تا بتوانید روزانه بهترین حالت را احساس کنید.

مهمتر از همه به بدن خود و احساسی که دارید احترام بگذارید. استراحت کنید و در زمان نیاز به خود استراحت دهید. از هل دادن خود به خارج از محدوده خود اجتناب کنید و به یک برنامه عملی سالم متعهد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید