خلاق باشیم – نوع خودارضایی شیرین

خلاقیت به عنوان گرایش به ایجاد یا شناخت ایده ها ، جایگزین ها یا امکاناتی که ممکن است در حل مشکلات ، برقراری ارتباط با دیگران و سرگرمی خود و دیگران مفید باشد ، تعریف می شود.

سه دلیل برای انگیزه افراد برای خلاقیت:

  • نیاز به تحریکات جدید ، متنوع و پیچیده
  • نیاز به انتقال ایده ها و ارزش ها
  • نیاز به حل مشکلات

خلاق باشیم - نوع خود ارضایی شیرین
خلاق باشیم – نوع خود ارضایی شیرین

خلاق باشیم

برای اینکه خلاق باشید ، باید بتوانید مسائل را از راه های جدید یا از منظر دیگری مشاهده کنید. در میان چیزهای دیگر ، شما باید بتوانید امکانات جدید یا جایگزین های جدید را ایجاد کنید.

آزمون های خلاقیت نه تنها تعداد جایگزین هایی را که افراد می توانند ایجاد کنند ، بلکه منحصر به فرد بودن این گزینه ها را اندازه گیری می کند. توانایی ایجاد جایگزین یا مشاهده منحصر به فرد چیزها با تغییر ایجاد نمی شود.

آن را با سایر ویژگی های اساسی تر تفکر ، مانند انعطاف پذیری ، تحمل ابهام یا غیرقابل پیش بینی بودن ، و لذت بردن از چیزهایی که تا کنون ناشناخته است ، پیوند می دهد.

از خلاقیت – فراتر از اسطوره نبوغ ، نوشته رابرت وایزبرگ.

… “خلاق” به محصولات جدید با ارزش اشاره دارد ، همانطور که در “هواپیما یک اختراع خلاق بود”. “خلاق” همچنین به شخصی که کار را تولید می کند اشاره می کند ، مانند: “پیکاسو خلاق بود.” “خلاقیت” ، سپس به ظرفیت تولید چنین آثاری اشاره می کند ، مانند “چگونه می توانیم خلاقیت کارکنان خود را تقویت کنیم؟” و فعالیت تولید چنین محصولاتی ، مانند “خلاقیت به کار سخت نیاز دارد.” (صفحه ۴)
همه کسانی که خلاقیت را مطالعه می کنند ، بر این عقیده اند که برای خلاق بودن چیزی ، کافی نیست که آن را بدیع کنند: باید ارزش داشته باشد یا متناسب با خواسته های شناختی موقعیت باشد. “(صفحه ۴)
از خلاقیت – جریان و روانشناسی کشف و اختراع توسط میهالی چیکسنتمیهالی.

 

 

روشهایی که معمولاً از “خلاقیت” استفاده می شود:

افرادی که افکار غیرمعمول را بیان می کنند ، جالب و تحریک کننده هستند .

به طور خلاصه ، افرادی که به طور غیر معمول روشن به نظر می رسند.
افرادی که دنیا را به شیوه های بدیع و بدیعی تجربه می کنند. اینها افراد (شخصاً خلاق) هستند که تصورات آنها تازه است ، قضاوت آنها بصیرت انگیز است ، که ممکن است به اکتشافات مهمی دست یابند که فقط آنها از آنها مطلع هستند.
افرادی که فرهنگ ما را به نحو مهمی تغییر می دهند. از آنجا که دستاوردهای آنها طبق تعریف عمومی است ، نوشتن در مورد آنها آسان تر است. (به عنوان مثال ، لئوناردو ، ادیسون ، پیکاسو ، اینشتین و غیره)

 

مدل سیستم های خلاقیت:

حوزه خلاق ، که در فرهنگ جای گرفته است – دانش نمادین خرد شده توسط یک جامعه خاص یا بشر به عنوان یک کل (به عنوان مثال ، هنرهای تجسمی)
این حوزه ، شامل همه دروازه بانان حوزه (به عنوان مثال ، منتقدان هنر ، معلمان هنر ، سرپرستان موزه ها و غیره)
فرد فردی ، که از نمادهای حوزه مورد نظر (مانند موسیقی ، مهندسی ، تجارت ، ریاضیات) ایده جدیدی دارد یا الگوی جدیدی می بیند ، و هنگامی که این تازگی توسط حوزه مناسب برای ورود به حوزه مربوطه انتخاب می شود
خلاقیت هرگونه عمل ، ایده یا محصولی است که دامنه موجود را تغییر می دهد یا دامنه موجود را به حوزه جدید تبدیل می کند … آنچه اهمیت دارد این است که آیا تازگی هایی که تولید می کند برای گنجاندن در حوزه پذیرفته شده است یا خیر. ”

 

 

 

ویژگی ها  افراد و شخصیت  خلاق creative

  • افراد خلاق دارای انرژی زیادی هستند ، اما اغلب ساکت و آرام هستند.
  • افراد خلاق تمایل دارند باهوش و در عین حال ساده لوح باشند.
  • افراد خلاق ترکیبی از بازیگوش و نظم ، یا مسئولیت و بی مسئولیتی دارند.
  • افراد خلاق از یک طرف بین تخیل و مورچه های فانتزی و از طرف دیگر حس واقعیت ریشه دار می شوند.
  • به نظر می رسد افراد خلاق تمایل متضادی در پیوستگی بین برون گرایی و درون گرایی دارند.
  • افراد خلاق همچنین متواضع و در عین حال مغرور هستند.
  • افراد خلاق تا حدودی از کلیشه سازی نقش جنسیتی سفت و سخت فرار می کنند و تمایل به اندروژنی دارند.
  • به طور کلی تصور می شود که افراد خلاق سرکش و مستقل هستند.
  • اکثر افراد خلاق علاقه زیادی به کار خود دارند ، اما می توانند در مورد آن نیز بسیار عینی باشند.
  • گشودگی و حساسیت افراد خلاق اغلب آنها را در معرض رنج رنج می برد و در عین حال لذت زیادی نیز می برد.

دیدگاهتان را بنویسید