۹ نکته برای افزایش انرژی – به طور طبیعی

راههای شگفت انگیز برای دریافت انرژی بیشتر از جمله کاهش استرس و تغذیه سالم
افزایش انرژی طبیعی

به فروشگاه بروید ، بسیاری از ویتامین ها ، گیاهان و مکمل های دیگر را مشاهده خواهید کرد که به عنوان تقویت کننده انرژی معرفی می شوند. برخی از آنها حتی به نوشابه ها و سایر غذاها اضافه می شوند. اما شواهد علمی کمی وجود دارد یا هیچ مدرکی مبنی بر این که تقویت کننده های انرژی مانند جینسنگ ، گوارانا و پیکولینات کروم در واقع موثر  هستند وجود ندارد. خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح انرژی طبیعی خود انجام دهید. در اینجا نه نکته وجود دارد:

 

9 نکته برای افزایش انرژی - به طور طبیعی
۹ نکته برای افزایش انرژی – به طور طبیعی

۱. استرس را کنترل کنید

احساسات ناشی از استرس مقدار زیادی انرژی مصرف می کنند. صحبت با یک دوست یا بستگان ، پیوستن به یک گروه حمایتی یا دیدن یک روان درمانگر می تواند به کاهش استرس کمک کند. درمان های آرامش بخش مانند مدیتیشن ، خود هیپنوتیزم ، یوگا و تای چی نیز ابزارهای م forثری برای کاهش استرس هستند.

۲. بار خود را سبک کنید

یکی از دلایل اصلی خستگی ، کار زیاد است. کار زیاد می تواند شامل وظایف حرفه ای ، خانوادگی و اجتماعی باشد. سعی کنید لیست فعالیت های “ضروری” را ساده کنید. اولویت های خود را از نظر مهم ترین وظایف تعیین کنید. مواردی را که اهمیت کمتری دارند ، مورد بررسی قرار دهید. در صورت لزوم درخواست کمک بیشتر در محل کار را در نظر بگیرید.

۳. ورزش کنید

ورزش تقریباً تضمین می کند که راحت تر بخوابید. همچنین به سلول های شما انرژی بیشتری برای سوزاندن می دهد و اکسیژن را در گردش می گذارد. و ورزش می تواند منجر به افزایش سطح دوپامین مغز شود که به افزایش خلق و خو کمک می کند. هنگام راه رفتن ، به طور دوره ای سرعت را افزایش دهید تا از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار شوید.

۴. از کشیدن سیگار خودداری کنید

می دانید سیگار سلامتی شما را تهدید می کند. اما شاید ندانید که سیگار کشیدن با ایجاد بی خوابی انرژی شما را از بین می برد. نیکوتین موجود در تنباکو یک محرک است ، بنابراین ضربان قلب را افزایش می دهد ، فشار خون را افزایش می دهد و فعالیت موج مغزی مرتبط با بیداری را تحریک می کند و خوابیدن را دشوار می کند. و به محض این که به خواب رفتید ، قدرت اعتیادآور آن می تواند شما را هوس کرده و بیدار کند.

۵- خواب خود را محدود کنید

اگر فکر می کنید ممکن است کم خوابی داشته باشید ، سعی کنید کمتر بخوابید. این توصیه ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما تعیین میزان واقعی خواب شما می تواند زمان شما را برای خوابیدن در رختخواب کاهش دهد. این فرآیند خواب را آسان تر می کند و در طولانی مدت باعث ایجاد خواب راحت تر می شود. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

از چرت زدن در طول روز خودداری کنید.
شب اول ، دیرتر از حالت عادی بخوابید و فقط چهار ساعت بخوابید.
اگر احساس می کنید در آن دوره چهار ساعته خوب خوابیده اید ، شب بعد ۱۵ تا ۳۰ دقیقه دیگر بخوابید.
تا زمانی که در تمام طول مدت خوابیده اید ، آرام خوابیده اید ، به آرامی در شبهای متوالی به خواب خود بیفزایید.

۶. برای انرژی غذا بخورید

خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین – که قندهای آنها به آرامی جذب می شوند – ممکن است به شما در جلوگیری از تأخیر در انرژی که معمولاً پس از خوردن قندهای سریع جذب شده یا نشاسته تصفیه شده ایجاد می شود ، کمک کند. غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین شامل غلات کامل ، سبزیجات با فیبر بالا ، آجیل و روغن های سالم مانند روغن زیتون است. به طور کلی ، غذاهای دارای کربوهیدرات بالا دارای بالاترین شاخص گلیسمی هستند. پروتئین ها و چربی ها دارای شاخص گلایسمیک نزدیک به صفر هستند.

۷. از کافئین به نفع خود استفاده کنید

کافئین به افزایش هوشیاری کمک می کند ، بنابراین خوردن یک فنجان قهوه می تواند به تقویت ذهن شما کمک کند. اما برای به دست آوردن اثرات انرژی زا کافئین ، باید از آن به صورت معقول استفاده کنید. این می تواند باعث بی خوابی شود ، به ویژه هنگامی که به مقدار زیاد یا بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر مصرف شود.

۸. الکل را محدود کنید

یکی از بهترین راههای جلوگیری از رکود در بعد از ظهر این است که از نوشیدن الکل در هنگام ناهار خودداری کنید. اثر آرام بخش الکل به ویژه در ظهر شدید است. به همین ترتیب ، اگر می خواهید در عصر انرژی داشته باشید ، از کوکتل پنج ساعته اجتناب کنید. اگر قصد دارید مشروب بخورید ، این کار را در موقع اعتدال انجام دهید ، زمانی که با کاهش انرژی خود مشکلی ندارید.

۹. آب بنوشید

نشان داده شده است که تنها ماده مغذی عملکرد را برای همه به جز سخت ترین فعالیت های استقامتی افزایش می دهد؟ این یک نوشیدنی ورزشی گران قیمت نیست. آب است. اگر بدن شما کمبود مایعات دارد ، یکی از اولین نشانه ها احساس خستگی است.

دیدگاهتان را بنویسید