+۴ باور که مانع از پیشرفت حرفه ای شما می شود

این مقاله با عنوان ۴ باور که مانع از پیشرفت حرفه ای شما می شود در مورد رشد شخصیت یا personal growth می باشد.

آیا هیچ یک از این باورها مانع ای برای پیشرفت  بیش تر شما هستند؟

 

آلبرت اینشتین می گوید: “رشد فکری باید از بدو تولد شروع شود و فقط در هنگام مرگ متوقف شود.”

 

در حالی که من فکر می کنم اکثر افراد موفق نیاز به رشد را تشخیص می دهند ، این نیز غیر معمول نیست که من با افرادی روبرو شوم که آرزوهای شغلی والایی دارند ، اما پر از بهانه هستند که چرا نمی توانند پیشرفت کنند. در ادامه چهار باور رایج که موانع ما برای پیشرفت شخصی هستند را بیان می کنم ، این موانع در ذهن ما هستند و می توان آنها را کنار گذاشت

 

موانع رشد شخصی - قدم به قدم رشد کنید
موانع رشد شخصی – قدم به قدم رشد کنید

 

۱. فرصتی برای پیشرفت شخصی ندارید

 

اگر واقعاً معتقد هستید که هیچ فرصتی برای پیشرفت شخصی ندارید ، من شما را تشویق می کنم که با نگاهی طولانی به خودتان شروع کنید و شاید نحوه نگرش خود را به وضعیت خود تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که داشتن یک فرصت توسعه به این معنا نیست که شما لزوماً دارای ضعف هستید ، بلکه به این معنی است که می دانید با تقویت خود در جنبه های مختلف کیفیت زندگی خود را بهتر کنید.

یک مثال عالی در این مورد ، سرنا ویلیامز ، حرفه ای تنیس است. اگرچه اکثر او را در ردیف بهترین تنیسورهای تاریخ قرار می دهند ، اما به دلیل تمایل به بهترین بازیکن مطلق ، در طول دوران حرفه ای خود به طور مداوم روی جنبه های دقیق بازی خود کار کرده است.

مثال او را در ذهن داشته باشید و با هدف کشف زمینه های توسعه که شما را در زمان حال موثرتر می کند یا شما را برای اهداف آینده خود آماده می کند ، خود را منعکس کنید. و اگر با بازاندیشی بیشتر ، هنوز معتقدید که کاری برای کار ندارید ، سعی کنید با  رئیس ، مربی ، همکار ، اعضای خانواده و آشنایان مشاوره کنید. انجام این کار به احتمال زیاد شما را با باور ناصحیح ای که داردی مواجه می کند .

 

۲. در تفکر خود سیاه و سفید شده اید

 

گاهی اوقات ، ما ترس اولیه ای دارند که توسعه ما را  به فرد دیگر که دوست نداریم تبدیل می کند.

تمایل خود را برای اجتناب از درگیری تقویت کنید ، شاید شما بگوئید ” من نمی خواهم کم بیاورم ” – من با هر کسی مثل خودش برخورد می کنم ، زد من هم می زنم

تمایل خود را به مدیریتی  آرام تر  باید مدیر کم خواسته تری باشد ، شما می گوید “من نمی خواهم که ما کار بدی انجام دهیم.”

اگر به توسعه فردی به صورت سیاه و سفید نگاه می کنید ، فراموش می کنید که رفتار در مسائل درجه ای رخ می دهد. اگرچه ممکن است به نظر برسد که دو گزینه منفعلانه و تند و زننده ، یا کمال گرایی و بی علاقگی هستند. به خاطر سپردن سایه های زیاد رنگ خاکستری در سبک های رفتاری ، هنگام آزمایش رفتارهای جدید ، احساس اطمینان بیشتری به شما می دهد.

 

۳. فکر می کنید وقت ندارید

شاید تشخیص دهید که از توسعه در یک منطقه خاص سود خواهید برد. اما ، با توجه به خواسته های کار ، احساس می کنید که وقت ندارید که به آن اختصاص دهید. با توجه به حجم کاری خود ، ممکن است احساس کنید که کتاب خواندن ، شرکت در کنفرانس یا آموزش های اضافی تجملاتی است که نمی توانید از عهده آن برآیید. با این حال ، در حالی که این نوع تجربیات اغلب بخشی از یک استراتژی رشد شخصی هستند ، بهترین فرایند توسعه آن است که در کار شما ادغام شود.

به عنوان مثال ، اگر بتوانید قاطع تر باشید ، خواندن کتابی در این زمینه به احتمال زیاد به شما کمک می کند. با این حال ، در مقطعی ، شما واقعاً باید یادگیری خود را عملی کنید. و در کجا بهتر از جلساتی که قبلاً به عنوان بخشی از شغل خود در آن شرکت کرده اید این کار را انجام دهید؟ یا اگر می خواهید در اولویت بندی بهتر عمل کنید ، می توانید در ابتدای هر هفته کاری وقت بگذارید تا به آینده نگاه کنید و لیستی از مهمترین کارهایی که باید انجام شود تهیه کنید.

به جای تمرکز بر محدودیت های زمانی ، به دنبال فرصت هایی باشید تا بتوانید طبق روال معمول بر روی اهداف توسعه خود کار کنید. انجام این کار احتمال اینکه شما واقعاً روی اهداف خود کار می کنید را افزایش می دهد ، زیرا برای شما راحت خواهد بود. علاوه بر این ، به شما تمرین مهم دنیای واقعی را می دهد که در بلندمدت بیشترین تفاوت را ایجاد می کند.

 

۴. شما معتقدید که نمی توانید تغییر کنید

شاید شما معتقدید که یک تلاش توسعه ای اتلاف وقت است زیرا شما به طریقی خاص “متصل” هستید. در نتیجه ، شما فکر می کنید که کار روی آن فایده ای ندارد ، زیرا شما دقیقاً اینطور هستید. قطعاً یک ویژگی ژنتیکی در بسیاری از ویژگی ها وجود دارد ، و بنابراین درست است که بعید است که از درون گرایی فوق العاده خجالتی ، شما به یک مجلس گردان حرفه ای در مهمانی ها تبدیل شوید ، اما بهتر شدن می تواند حال شما را بهتر کند و راندمان شما را افزایش بدهد.

با این حال ، همه ما توانایی رشد داریم (و تحقیقات علوم عصبی به طور فزاینده ای به ما نشان می دهد که چگونه می توانیم با تغییر رفتارمان ، در واقع مسیرهای عصبی خود را تغییر دهیم). ما با تلاش و با هدف صحیح  در همه زمینه ها توسعه می یابیم .

بنابراین ، ناباوری را متوقف کنید و به توسعه و رشد شخصی خود بپردازید.

 

از موانع دیگر می توان

به نداشتن برنامه

تنبلی

مشکلات جسمی و رحی و روانی

را می توان بر شمارد

 

دیدگاهتان را بنویسید